Projekt 030 Renault Master 3 – L4

Renault Master L4

Projekt aluminiowej auto-lawety na ramę Renault Master 3 wersja L 4. Napęd tylny, koła bliźniacze Szerokość zabudowy 2110 mm, długość zgodna z wytycznymi producenta i możliwą homologacją. Producent określa maksymalne wydłużenie ramy oraz maksymalna długość pojazdu z zabudową.

Jedyny samochód dostawczy z kołami bliźniaczymi, na którym można zamontować zabudowę o długości L 5430 mm z możliwością przewiezienia ładunków 1200 kg + DIN ( DMC 3.5 t ), oraz 2200 kg + DIN ( DMC 4.5 t ).

Rama pojazdu:

z załamaniem zmniejszającym rozstaw o 160 mm oraz z załamaniem zmniejszającym wysokość końcowego odcinka o 40 mm. Jeżeli rama nie była dotychczas modyfikowana i po zdjęciu zderzaka jest wzmocnienie wewnętrzne, tzw. koszyk z nakrętkami – można zostawić – wykonując zabudowę skrzyniową, kontener lub podobną. Konstrukcja auto-lawety, wymaga innych stalowych wzmocnień w miejsce dotychczasowych koszyków. Przykręcimy do nich – „prawidłowo” – skośne przedłużenie ramy pojazdu oraz moduł dyszla haka. Siła uciągu dyszla dopasowana do DMC przyczepy.

Zabudowa:

rama montażowa „jednakowa” konstrukcja – dla wszystkich pojazdów dostawczych – wykonana z otwartych profili aluminiowych lub z blachy aluminiowej zagiętej w ceownik. Końcowa część ceownika ramy – ścięta pod kątem – dopasowanym do odpowiedniego najazdu oraz do skośnej konstrukcji przedłużającej ramę. Dwa ceowniki ramy montażowej łączymy dwoma stężeniami, które są jednocześnie konsolami montażowymi. Przez otwory w stężeniach, dokręcamy konstrukcje auto-lawety .. do ramy auta. Stężenia można wykonać w wersji przykręcanej lub połączyć spawem.

Skośne przedłużenie ramy pojazdu wykonane z aluminiowych profili zamkniętych. Skos połączony z ramą montażową .. śrubami z nakrętką. Wiele połączeń wzdłużnych oraz poprzecznych. Montaż modułu blokady trapów, wymaga wykonania dużych otworów przez dwie ścianki profili , przez które przełożymy i przykręcimy moduł blokady. Długość skosu – dostosowana do dopuszczalnego zwisu. Wymagana okresowa kontrola połączeń skręcanych.

Prowadnice trapów – tym razem za kołami samochodu. Brak miejsca na umieszczenie pomiędzy podłużnicami ramy. Trapy „40” o szerokości 350 mm – z zabezpieczeniem antykradzieżowym. Długość trapów do 2600 mm – schowanych całkowicie pod podłogą – lub dłuższe wystające.

Moduł przesuwnej wciągarki zintegrowany z niską belką za-kabinową. Wersja wykonania dowolna, spawanie lub przykręcanie.

Pozostałe elementy zabudowy – w plikach wykonawczych – dostępnych z projektem.

Po wykonaniu konstrukcji auto-lawety, pozostaje montaż dodatkowego wyposażenia. Ogólna waga dodatkowych elementów – to około 60 kg ( w tym wciągarka z liną syntetyczną ).

Wkrótce: kolejny projekt na ramę Renault – zabudowa aluminiowa Master 3.5 t – kabin podwójna. Najdłuższa wersja Renault Master  –  z zabudową  –  według wytycznych producenta.

Chcesz projekt auto-lawety, potrzebujesz podpowiedzi wykonawczych, prześlij zdjęcie samochodu, oraz numer telefonu do kontaktu.

Dodaj komentarz

Projekt www