Projekt 042 VW LT

Aktualizacja projekt 011 opublikowanego w 2020 r.  Zabudowa „auto-laweta” na ramę  VW LT 46

Ustawienia horyzontu .. pojazd fabrycznie nowy.  Opony 195x70x15.  Resor przedni poprzeczny dwu-piórowy, resory tylne trzy-piórowe. Pojazd do zabudowy .. odległość od gruntu; górna część ramy w osi przedniego koła = 670 mm, w osi tylnego koła = 800 mm. Maksymalne ugięcie zawieszenia, mierzone w osi kół; przód = 60 mm, tył = 150 mm.

Podane parametry umożliwiają kontrolny pomiar samochodu do zabudowy, w celu sprawdzenia „zużycie zawieszenia”.  Ustawienie położenia środka kuli haka .. według dyrektywy UE, to zakres 380 – 460 mm. Ugięcie zawieszenia VW LT46 .. mierzone na końcu zabudowy, przekracza dopuszczalne parametry ustawień haka.  Przejazd samochodem z ładunkiem i przyczepą, to konieczny montaż poduszek pneumatycznych o zakresie pracy .. minimum + 80 mm.  Zalecam wymianę resorów .. na jedno piórowe oraz montaż poduszek.

Wracając do projektu zabudowy .. jednakowy sposób wykonania konstrukcji dla wszystkich aut.

Tradycyjna konstrukcja stalowo-aluminiowa.  Główne elementy wykonane z blachy płaskiej o łącznej wadze około 100 kg.  Grafika poniżej prezentuje wszystkie podzespoły wykonane z blachy. Profesjonalny wygląd, sprawdzona wytrzymałość.  Elementy wycinane laserowo i zaginane CNC.

Jak widać .. nie jest to konstrukcja z profili .. przypadkowo dobranych i „polepionych” w całość.

Przygotowane wcześniej elementy, gwarantują szybki i precyzyjny proces montażu. Pozostałe części zabudowy należy samodzielnie „dociąć” z profil zamkniętych .. powszechnie dostępnych.

Waga wszystkich profili, około 145 kg. Sumując dotychczasowe wagi, to razem 245 kg stali.

Koszt wycięcia laserowego elementów oraz zagięcie ( z materiałem ) = około 5 – 7 zł / kg netto ( zależne od rejonu ). Koszt profili = około 5 zł netto. Ogólny koszt stali na całą zabudowę ..  max. 1500zł + VAT.

Waga konstrukcji 245 kg + aluminiowa blacha na zakrycie całej podłogi 95 kg. Dwa aluminiowe trapy wjazdowe 40 kg. Razem 380 kg. Zabudowa aluminium-stal, a waga mniejsza od zabudowy wykonanej w 100 % z aluminium ( o porównywalnych gabarytach )

Reasumując .. długość / szerokość podana na rysunku. Belka za-kabinowa niska, wciągarka stała, trapy aluminiowe L 2500 mm .. wsuwane ponad zderzakiem. Nadkola, jedna skrzynka, dwa haki, listwy anty-rowery. Najtańsza wersja „auto-lawety” oraz największa ładowność.

Zabudowa w trakcie realizacji, więcej informacji wkrótce.

Kompletny moduł skosu jest osobnym elementem zabudowy .. przykręcany .. do ramy oraz do głównej części konstrukcji .. przed nitowaniem blach podłogi.

Ps.  wszystkie zabudowy mogą wyglądać podobnie .. z niewielką różnicą konstrukcji skosu. Możliwość dodania opcji .. wsuwanie trapów pod podłogę, montaż koryta przesuwnej wciągarki, oraz innych.

Informacje o projektach .. prześlij wiadomość .. strona „kontakt”. Pozdrawiam wszystkich.

Projekt www