Projekt 016 auto+ppp
Pojedyncza oś spełniająca warunki techniczne dla przyczep. Przyczepa pod podwoziem na której oparta jest zabudowa. Przyczepa przejmuje częściowo – nacisk na tylną oś pojazdu. Konstrukcja zbudowana w bardzo prosty sposób, kilka połączonych profili stalowych, do których dokręcamy niehamowaną oś Al-Ko 800. Rozstaw otworów montażowych 1240 mm, odległość bębnów 1630 mm. Felgi 10 z oponami 195-55–10. Zaczep kulowy na dyszel 50, oświetlenie + nadkola. Waga „przyczepy” około 80 kg.
Auto-laweta + PPP, przeznaczona do transportu ładunków o większej masie, których nie można przewieźć na innych auto-lawetach DMC 3500
> Zobacz wymiary p-p-p < > Zobacz wymiary auto-lawety <
Samochód – do prezentacji konstrukcji – VW T4, T5, T6 z fabryczną ramą, rozstaw osi 3400 mm powiększony o 450 mm. DMC 2800. Opublikowany wcześniej projekt 014, to zabudowa bardzo podobna, ale pozioma część auto-lawety zwiększona z 2500 do 3000 mm. Kąt najazdu 8,5 ° Zestaw DMC 2800 + 750 kg – do jazdy bez dodatkowej przyczepy. Ładowność 1650 kg – auto DMC 2800, 2050 kg – auto DMC 3200.
Samochód bez ładunku – pozycja kół +109 mm ponad ramę + nadkola. Podłoga zabudowy +200 mm. Ugięcie zawieszenia 70 mm, przy dopuszczalnym obciążeniu. Standardowe ugięcia obciążonej osi Al-ko 40 – 65 mm. Zestaw PPP pasują niemal idealnie, ale ustawienie konstrukcji -20 mm poniżej ramy. Po bocznym zapięciu PPP – koła nie dotykają jezdni – bez ładunku – można jechać z szybkośćią bez ograniczeń ” przyczepa”
Wjazd przyczepy pod samochód z zabudową auto-laweta – z boku, po uniesieniu ramy o 60 mm. Możliwość zamontowania poduszek pneumatycznych w miejsce sprężyn – do podnoszenia auta. Zabudowa typ kontener, skrzynia z plandeką – bezproblemowy wjazd – z tyłu pojazdu.
Wersja konstrukcji ramy pośredniej do zamontowania kontenera lub skrzyni, to możliwość szybkiego odpięcia PPP. Ale to mniejsza ładowność samochodu, natomiast możliwość montażu haka i jazdy z pełnowymiarową przyczepą.Koszt stali na konstrukcję + oś + felgi, opony, nadkola, zaczep, oświetlenie – około 2000 zł. Do tej sumy – należy doliczyć kosz rejestracji przyczepy „sam”
ps. VW transporter jest samochodem uniwersalnym – na tej ramie można zbudować konstrukcje „wymienne”. Raz jeździć jako auto-laweta z podwójną tylną osią, innym razem – skrzynią czy kontenerem. W ten sposób na bazie auta dostawczego DMC 2800 możemy stworzyć pojazd o ładowności 3500 kg, jeżdżąc nim bez prawa jazdy kategorii C
Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.