Projekt auto-laweta 017 FIAT Ducato

Model 3D auto-lawety na ramę  Fiata Ducato,  rozstaw osi  3800 ….. 4025 mm

Projekt najczęściej oglądany,  najwięcej przesłanych zapytań. Zabudowa wykonana na ramie Fiata, będzie miała największą „sztywność” konstrukcyjną. Samochód ma największy rozstaw podłużnic ramy.  Resory zamontowane bezpośrednio pod nią. Takiego rozwiązania nie znajdziemy w innych modelach samochodów dostawczych..

Tym razem zaprezentuje model 3D zabudowy na ramę z rozstawem osi 3800 mm. Tylny zwis 860 mm. Wersja Fiata Ducato, dotychczas pomijana jako baza do zabudowy,  podobnie jak VW T4 – T6  DMC 2.8 t.

»Zobacz wymiary oraz wagę«

Na ramie z rozstawem osi 3800 mm, można zbudować super auto-lawetę z przestrzenią ładunkową  L 4900 mm o bardzo dobrej ładowności netto. Konstrukcja w klasycznej wersji, z ramą  pośrednią.

Długość zabudowy dopasowana do handlowych odcinków  blach, optymalizacji kosztów oraz uzyskania maksymalnej ładowności. Auto-laweta przystosowana do przewiezienia wszystkich popularnych samochodów oraz dodatkowej  przyczepy-lawety.

Zabudowa wykonana z gotowych profili aluminiowych oraz kilku elementów wygiętych z blachy 4 mm  Rama pośrednia wykonana według zaleceń producenta pojazdu ….. konstrukcja drabinkowa.

Poprzecznice układane w wyciętych otworach ramy pośredniej. Taka wersja konstrukcji, to oparcie blach zakrywających podłogę, na całej długości zabudowy. Oparcie z dwóch stron. To rozwiązanie eliminuje dodatkowe podpory wzdłużne. Otwarty profil obwodowy, to rozwiązanie, z bezstratnym wykorzystaniem handlowych długości profili 6000 mm. Ponadto można w nim umieścić dodatkowe zaczepy pasów oraz oświetlenie. Wysokość konstrukcji  =  swobodna praca zawieszenia przy obciążeniu pojazdu do maksymalnych wartości.  Montaż poduszek  oraz kompresora, jest zbędny.

Elementy konstrukcji łączone przez spawanie czepne, spawanie otworowe.  Pozostałe moduły: konstrukcja belki za-kabinowej, zderzak .. przykręcane śrubami z nakrętką. Blacha zakrywająca podłogę w części najazdowej oraz w części wypełniającej środek – nitowana. Stalowa konstrukcja wzmocnienia haka, przykręcana do ramy pojazdu.

Trapy wjazdowe .. wysuwane .. przez otwory wycięte w zderzaku. Profil zderzaka o minimalnej wysokości, pozwalający na zamontowanie oświetlenia, haka, tablicy rejestracyjnej o mniejszych wymiarach. Zmiany w przepisach dotyczących tablic rejestracyjnych .. dostępne w internecie.

Wymiary oraz masy;

Konstrukcja  L 4900  x 2080 mm – waga około 177 kg  –  wykonana z aluminium 4 mm.

Poszczególne elementy:  konstrukcja główna – 124.0 kg,   moduł belki za-kabinowej –  12.5 kg, zderzak –  4.5 kg, blachy zakrywające część najazdową – 36.5 kg  ( 2 x  L 3000 + 2 x  L 1750 mm )

Dodatkowe elementy: blachy wypełnienia środkowej części – 61.5 kg.  Kompletna konstrukcja z podłogą zakrytą w całości  = 239 kg. Do tej wagi należy dodać –  stalową konstrukcję wzmocnienia haka – 28 kg,  oraz dwa trapy aluminiowe – 33 kg. Wynik końcowy = 300 kg.

Dodatkowe wyposażenie; 25 kg + 20 kg wciągarka z liną syntetyczną

Sumując wszystkie masy otrzymamy wynik około 345 kg – z pełnym dodatkowym wyposażeniem.  Waga samochodu bez zabudowy   1630 – 1735 kg.

Ładowność auto-lawety – przekracza 1500 kg  + kierowca oraz pełny zbiornik paliwa.

Wykonanie zabudowy w wersji – stal  =  265 kg ( waga samej konstrukcji ).  Pozostałe, przykręcane moduły wykonane z aluminium – waga – jw..  Ładowność takiej wersji będzie mniejsza 150 kg. Możliwość wykonania konstrukcji zabudowy, ze stali o cieńszej ściance.

Prezentowany model zabudowy .. pasuje na ramę Fiata Ducato Max,  z rozstawem osi 4035 mm

Konstrukcja dłuższa w początkowej części o 200 mm. Uzyskamy długości podłogi  L 5100 mm. Tylna część ramy Fiata Ducato jest identyczna. Konstrukcji zabudowy również.

Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Projekt www