Projekt 017 FIAT Ducato 3800

Auto-laweta .. Fiat Ducato, Citroen, Peugeot, Opel .. rozstaw osi 3800 mm

Samochód z największym rozstaw podłużnic ramy – resory zamontowane bezpośrednio pod nią. Takiego rozwiązania nie znajdziemy w innych modelach samochodów dostawczych. Możliwość wykonania konstrukcji z materiałów o mniejszej masie własnej ( mniejsze pole przekroju ).

Tym razem zaprezentuje zabudowę na ramę z rozstawem osi 3800 mm. Tylny zwis 860 mm. Wersja Fiata Ducato, dotychczas pomijana jako baza do zabudowy, podobnie jak Volkswagen T4 – T6.

Na ramie z tym rozstawem, można zbudować super auto-lawetę z przestrzenią ładunkową L 4650 mm o bardzo dobrej ładowności netto, nie przekraczając 60% zalecanego maksymalnego zwisu ( odległość od tylnej osi do końca zabudowy ).  Konstrukcja wykonana z aluminium, na podłodze – deski 225mm  oraz  profile obwiedniowe – SUER Polska.

Długość zabudowy = wynikowy wymiar powstały z szerokości 19 desek oraz modułu przesuwnej wciągarki. Auto-laweta przystosowana do przewiezienia wszystkich popularnych samochodów.

Zakończenie ramy pojazdu nie jest za mocne, wymaga wzmocnienia wewnętrznego – konstrukcją z grubszej stali do której przykręcimy skośne, aluminiowe przedłużenie auto-lawety, oraz stalową konstrukcje wzmacniającą miejsce montażu haka tylnego.

Rama pośrednia ( montażowa ) wykonana z blachy zagiętej w ceownik. Zakończenie ceownika ścięte, a w miejscu cięcia dospawany płaskownik.  Dwa ceowniki połączone dwoma stężeniami, które są jednocześnie konsolami montażowymi. Cała konstrukcja auto-lawety, wykonana w wersji skręcanej, ale można spawać ( krótszy okres bezawaryjnej eksploatacji ).

Następnie – montujemy moduł przesuwnej wciągarki zintegrowanej z belką za-kabinową. Przykręcamy skośne przedłużenia ramy pojazdu. Montujemy zderzak ( połączenie śrubami lub spawanie ).

Przed zakryciem konstrukcji – deskami, należy zamontować moduł prowadnic trapów.

Kolejna etap: przykręcenie desek, listew obwiedniowych oraz przyspawanie skosu na końcu podłogi. Sposób połączenia „noska” nie ma większego znaczenia .. najważniejsze .. unikać sztywnych połączeń w miejscu zakończenia ramy pojazdu z jej przedłużeniem.

Stalowa konstrukcja wzmacniające miejsce montażu haka, wykonana w wersji przykręcanej ( możliwy montaż w końcowej fazie wykonawczej ).

Konstrukcja – gotowa. Wszystkie prezentowane modele 3D – bez widoku desek.

Realna masa konstrukcji – bez dodatkowego wyposażenia.

Rama pośrednia z dwoma stężeniami, dwa stalowe wzmocnienia zakończenia ramy pojazdu, dwa aluminiowe skosy, moduł przesuwnej wciągarki połączony z belką za-kabinową, prowadnice trapów 350 „40”, zderzak z dwoma zakończeniami, listwy obwiedniowe – dwie strony, skośne zakończenie podłogi z podporami, 19 desek 225 mm SUER = razem około 215 kg.

Pozostałe elementy auto-lawety: dwa trapy, śruby, spoiwo, konsole zewnętrzne, elektryka, płyta wciągarki = około 65 kg. Pozostaje jeszcze dodatkowe wyposażenie: dwa nadkola, dwa haki, dwie skrzynki, 4 listwy anty-rowery, wciągarka z liną syntetyczną = około 50 kg. Wynik naprawdę rewelacyjny .. razem to tylko 330 kg. Samochód do zabudowy wazy poniżej 1700 kg.  Ładowność konstrukcyjna = około 1470 kg + DIN.

Koszt wykonania .. mniejszy od kosztu projektu  010Konstrukcja z profili systemowych, oraz kilku profili wygiętych z blachy.  W trakcie realizacji .. konstrukcja stalowo-aluminiowa dla tej wersji pojazdu.

Projekt dostępny na zapytanie.

Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji.

Dodaj komentarz

Projekt www