Projekt 037 MB+VW
Mercedes Sprinter Max ( 2007 – 2023 ) .. VW Crafter Max ( 2007 – 2017 ). Koła 235x65x16. Ustawienie ramy samochodu ( odległości od gruntu ) jak wersja .. fabrycznie nowego auta 3,5 t.
Konstrukcja stalowa lub aluminiowa. Auto-laweta w wersji klasycznej ( rama + poprzecznice ). Na podłodze blacha aluminiowa, typ „Lohr”. Długość zabudowy / szerokość .. 4950 mm / 2040 mm. Zakończenia zabudowy .. na wysokości ( 535 mm od gruntu ). Bezproblemowy wjazd po trapach L – 2,5 m .. bez dodatkowych trapów przejazdowych. Konieczny montaż poduszek pneumatycznych i ograniczenie ugięcia zawieszenia .. do 85 mm.
Model 3D w wersji stalowej. Do wykonania zabudowy potrzebujemy około 270 kg stali i 80 kg aluminiowej blachy .. na zakrycie całej podłogi. Alu trapy 330 h „45” o długości 2,5 m .. 35 kg.
Nie jest to konstrukcja z bezsensownie dobranych profili i „ polepionych” w całość. Przygotowane podzespoły, gwarantują szybki i łatwy proces montażu. Spawanie wcześniej przygotowanych elementów .. w ciągu jednego dnia roboczego.
Masa zabudowy z niską belką za-kabinową = 375 kg ( w tym dwa trapy 35 kg ), porównywalna z konstrukcją wykonaną całkowicie z aluminium ( panele ). Pojazd z zabudową 2120 kg ( bez wyposażenia ). Standardowe wyposażenie 60 kg ( wciągarka + syntetyk, 2 nadkola, 2 haki, skrzynka narzędziowa, anty-rowery ). Ładowność pojazdu z zabudową i wyposażeniem dodatkowym 1320 kg + DIN ( 1425 kg ).
Aluminium, to tylko 30% plastyczności stal. Profile z aluminium musza mieć grubsze ścianki aby zmniejszyć ich ugięcie .. za cienkie – mogą pękać. Elementy prezentowanej konstrukcji wykonane z aluminium o odpowiedniej grubości .. zmniejszą masę całej zabudowy tylko o około 75 kg. ładowność będzie nieco większa, ale koszt 3 x większy.
Podstawowy opis prac wykonawczych : rama montażowa wykonana w opcji „dopasowania wspólnego oparcia” blach części najazdowej i blach wypełnienia środka. Długość ramy montażowej .. ponad 3 m ( zetownik wycięty i zagiętej z blachy ). W przypadku „ podwykonawca podzespołów może wypalić i zagiąć blachę .. do dwóch lub trzech metrów” – ramę można wykonać z dwóch części, a następnie połączyć w całość. Dwa zetowniki ramy montażowej .. łączymy dwoma stężeniami, wykonanymi z profili zamkniętych. Stężenia łączące, jako konsole montażowe. Zetowniki ramy, z otworami w których układamy poprzecznice .. wbudowane w ich wysokość.
Widok 3D części konstrukcjiModuł skosu, prowadnice trapów .. wykonane jako osobne elementy .. połączone z główną konstrukcją, w końcowym etapie wykonawczym. Zabudowa z modułem przesuwnej wciągarki, niską belką za-kabinową, dyszlem haka. Koło zapasowe pod zabudową, zamocowane skośnie .. blisko kabiny.Projekt konstrukcji .. dostępny dla początkującej firmy .. nie posiadającej „własnego produktu firmowego” Wykonywanie kompletnych elementów zabudów MB, VW – do montażu we własnym zakresie.
Pomoc podczas realizacji pierwszej zabudowy, wdrożenie do produkcji.
Główne elementy konstrukcji stalowej do połączenia w całość: rama montażowa + stężenia, kompletny moduł skosu, belka za-kabinowa, moduł wciągarki przesuwnej, profile obwiedni.
Do załadunku .. wystarczą trapy aluminiowe o wysokości 45 mm .. wykonane w odpowiedni sposób. Nośność trapów 20 kN ( ugięcie do 8 mm )
Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do kontaktu.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.