Projekt auto-laweta 023 Mercedes
Mercedes Sprinter DMC 3500 kg + przyczepa 2000 kg. Masa pojazdu do zabudowy 1725 – 1795 kg zależna od silnika oraz skrzyni biegów.
Model 3D auto-lawety dla MB 3.5 T, koło pojedyncze 205 / 75 R 16, rozstaw osi 4325 mm, silnik 2.2
Długość zabudowy dopasowana do handlowych odcinków blach, optymalizacji kosztów oraz uzyskania maksymalnej ładowności. Optymalizacja kosztów, to “wielkość” konstrukcji w oparciu o “bezstratne” cięcie profili oraz blach z handlowych formatów.
Konstrukcja nośna wykonana ze stali. Na podłodze w części najazdowej, ryflowana blacha aluminiowa 4 mm lub blacha aluminiowa typ Lohr. Wypełnienie środkowej części blacha aluminiowa 3 mm.
Łączna masa kompletnej konstrukcji auto-lawety około 245 kg. + aluminiowe blachy na zakrycie całej podłogi + aluminiowe trapy + dodatkowe wyposażenie.
Konstrukcja auto-lawety w klasycznej wersji, z ramą pośrednią oraz poprzecznicami na których układamy blachy zakrywające podłogę. Zabudowę można wykonać ( poskładać z przygotowanych wcześniej elementów ) w kilka godzin. Poniżej wszystkie etapy przygotowawcze.
Minimalna odległość podłogi od ramy samochodu = 200 mm. Taka odległość, pozwala na swobodną pracę zawieszenia przy obciążeniu auta do maksymalnych wartości oraz ograniczony przejazd na łańcuchach przeciwśnieżnych. Rama pośrednia, tym razem zetownik o wysokości 200 mm wykonany z blachy. W ramie pośredniej wykonane otwory zmniejszające wagę oraz otwory do wsunięcia poprzecznic. Poprzecznice to ceowniki wykonane z blachy lub docięte z gotowych profil otwartych. Pozostałe profile nośne oraz profil obwodowy, docięte z gotowych profil zamkniętych. Stalowa konstrukcja wzmocnienia haka – przykręcana.
Zderzak, belka za-kabinowa – wykonane w wersji przykręcanej z blachy aluminiowej. Trapy wjazdowe 2300 mm, trapy przejazdowe 1000 mm.
Wersja dla MB z silnikiem 3.0 wygląda trochę inaczej. Silnik cięższy, więc odległość zakończenia ramy od jezdni .. większa, około 745 mm. Opony 225 / 65 R 16. Zabudowa krótsza o 50mm .. ale trapy najazdowe nieco dłuższe 2450 mm z uwagi na większy kąt wjazdu.
Kompletna, ocynkowana konstrukcja waży około 250 kg + aluminiowe blachy na zakrycie całej podłogi. Pozostaje tylko wsunięcie trapów w prowadnice i zamontowanie oświetlenia. Waga całej zabudowy z dodatkowym wyposażeniem, trapami najazdowymi, trapami przejazdowymi oraz wciągarką z liną syntetyczną .. około 425 kg. Samochód waży 1725 kg .. ładowność konstrukcyjna 1350 kg + DIN.
Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.