Projekt auto-laweta 023 Mercedes

Mercedes Sprinter  DMC 3500 kg + przyczepa 2000 kg.  Masa pojazdu do zabudowy 1725 – 1795 kg zależna od silnika oraz skrzyni biegów.

Model 3D auto-lawety dla MB  3.5 T, koło pojedyncze 205 / 75 R 16,  rozstaw osi  4325 mm,  silnik  2.2

Długość zabudowy dopasowana do handlowych odcinków blach, optymalizacji kosztów oraz uzyskania maksymalnej ładowności.  Optymalizacja kosztów, to “wielkość”  konstrukcji w oparciu  o “bezstratne” cięcie profili oraz blach z handlowych formatów.

Konstrukcja nośna wykonana ze stali.  Na podłodze w części najazdowej, ryflowana blacha aluminiowa 4 mm lub blacha aluminiowa  typ Lohr.  Wypełnienie środkowej części blacha aluminiowa 3 mm.

Łączna masa kompletnej konstrukcji auto-lawety około 245 kg. + aluminiowe blachy na zakrycie całej  podłogi + aluminiowe trapy + dodatkowe wyposażenie.

Konstrukcja auto-lawety w klasycznej wersji, z ramą pośrednią oraz poprzecznicami na których układamy blachy zakrywające podłogę. Zabudowę można wykonać ( poskładać z przygotowanych wcześniej elementów ) w kilka godzin.  Poniżej wszystkie etapy przygotowawcze.

Minimalna odległość podłogi od ramy samochodu = 200 mm. Taka odległość,  pozwala na swobodną  pracę zawieszenia przy obciążeniu auta do maksymalnych wartości oraz ograniczony przejazd na łańcuchach  przeciwśnieżnych. Rama pośrednia, tym razem zetownik o wysokości 200 mm wykonany z blachy. W ramie pośredniej wykonane otwory zmniejszające wagę oraz otwory do wsunięcia poprzecznic. Poprzecznice  to ceowniki wykonane z blachy lub docięte z gotowych profil otwartych. Pozostałe profile nośne oraz profil obwodowy, docięte z gotowych profil zamkniętych. Stalowa konstrukcja wzmocnienia haka – przykręcana.

Zderzak, belka za-kabinowa – wykonane w wersji przykręcanej z blachy aluminiowej. Trapy wjazdowe 2300 mm,  trapy przejazdowe  1000 mm.

 

Wersja dla MB z silnikiem 3.0 wygląda trochę inaczej.  Silnik cięższy, więc odległość zakończenia ramy od jezdni .. większa, około 745 mm.  Opony 225 / 65 R 16.  Zabudowa krótsza o 50mm .. ale trapy najazdowe nieco dłuższe 2450 mm z uwagi na większy kąt wjazdu.  

Kompletna, ocynkowana konstrukcja waży około 250 kg + aluminiowe blachy na zakrycie całej podłogi. Pozostaje tylko wsunięcie trapów w prowadnice i zamontowanie oświetlenia. Waga całej zabudowy z dodatkowym wyposażeniem, trapami najazdowymi, trapami przejazdowymi oraz wciągarką z liną syntetyczną .. około 425 kg.  Samochód waży 1725 kg .. ładowność konstrukcyjna 1350 kg + DIN.

Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji.

Dodaj komentarz

Projekt www