Projekt auto-laweta 020 MAN
Model 3D uniwersalnej auto-lawety z możliwością przewożenia wysokich oraz szerokich pojazdów.
Zabudowa na ramie MAN TGA rozstaw osi 5100 mm. Ładowność pojazdu 16500 kg. DMC 26000 kg.
Tania, prosta konstrukcja w wersji modułowej .. zbudowana z dostępnych profili stalowych. Realizacja projektu .. samodzielne wykonanie przez właściciela pojazdu.
Pierwszy moduł, to część zabudowy od kabiny do zapadni. Drugi moduł, zapadnie + część nad kołami napędowymi. Czwarty moduł, to część nad osią podnoszoną oraz skos. Trzecim modułem jest łącznik przejazdowy pomiędzy modułem drugim a trzecim. Moduły łączone śrubami z nakrętką oraz bolcami ustalającymi pozycję.
Konstrukcja uniwersalna. Można przewozić prawie wszystkie maszyny budowlane oraz samochody osobowe o małym prześwicie. Zmiany głębokości zapadni … przez dodatkowe trapy układane na kilku poziomach, aż do uzyskania płaskiej podłogi. Dodatkowe trapy przejazdowe układane w tylnej zapadni, umożliwiają wjazd pojazdem o prześwicie 115 mm. Wersja zabudowy o większym „budżecie”, to hydrauliczna zmiana głębokości zapadni. Tylne trapy wjazdowe podnoszone do góry. Trapy L-1250 mm, waga 70 kg. Możliwość ręcznego podnoszenia – wspomaganego sprężyną obrotową – ( rozwiązanie stosowane powszechnie w segmentowych bramach garażowych ).
Konstrukcję można wykonać w kilku wersjach. Pierwsza – podłoga zakryta – blachą Lohr oraz wypełnienie środka sklejką wodoodporną . Druga wersja – na podłodze panele „deski stalowe”.
Trzecia wersja – tylko częściowo zakryta podłoga w polu najazdowym, środek – sklejka w-da.
Zabudowa skończona … cięcie, spawanie, prace wykończeniowe – 14 dni … zdjęcia z testów drogowych. Wszystkie prace wykonane samodzielnie … przez właściciela pojazdu
Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.