Pr. 025 Fiat, Citroen, Peugeot
Fiat Ducato, Citroen, Peugeot .. rozstaw osi 4035 mm, tylny zwis 860 mm, koła 15 cali. Wersja ramy – moim zdaniem – najlepsza do wykonania auto-lawety.
Auto-laweta aluminiowa z jednym załamaniem podłogi. Długość zabudowy 4800 mm .. wymiar wynikowy ( 20 desek 220 mm ). Taka długość pozwala na bezproblemowy transport popularnych samochodów oraz wsunięcie trapów L 2500 mm z systemem anty-kradzieżowym. Rama pośrednia ( montażowa ) to dwa ceowniki aluminiowe H 130 mm połączone dwoma stężeniami, które są jednocześnie wewnętrznymi konsolami montażowymi. Po zdemontowaniu oryginalnej belki zderzaka, zakończenie ramy pojazdu należy wzmocnić wewnętrznie stalową konstrukcją, do której przykręcimy skośne przedłużenie lawety oraz konstrukcję wzmacniającą miejsce montażu haka. Zakończenie ramy pojazdu nie jest za mocne. Połączenia należy wykonać wzdłużnie i poprzecznie.
Konstrukcja aluminiowa .. realia:
aluminiowa rama montażowa + dwa stężenia = 19.8 kg.
stalowa konstrukcja wzmacniająca zakończenie ramy pojazdu, 2 szt. = 7.6 kg ++ aluminiowa konstrukcja przedłużenia ramy ( skos ) 2 szt. = 14.2 kg.
konstrukcja belki za-kabinowej połączona z konstrukcją przesuwu wciągarki = 12.1 kg.
dwie listwy obwiedniowe = 34.6 kg.
zderzak połączony z blachami bocznymi = 8.8 kg ++ elementy zakończenia zabudowy ( nosek skośny + podparcie ) = 4.2 kg.
deski aluminiowe 20 szt. ( szerokość 220 mm ) = 147 kg.
Zabudowa o szerokości 2110 mm. Dotychczasowa masa konstrukcji = około 248.3 kg.
Stalowa konstrukcja wzmacniająca miejsce przykręcenia haka + tylny dystans = 19.5 kg. Aluminiowa konstrukcja prowadnic trapów = 7 kg.
Wynik końcowy ( bez wyposażenia ) = 275 kg.
Jeszcze trapy L 2500 „40” o szerokości 350 mm = 40 – 45 kg .. oraz listwy anty-rowery = 10 kg.
Dodatkowe wyposażenie; 2 nadkola, 2 skrzynki, 2 haki, wciągarka z liną syntetyczna = 40 kg.
Dodając do masy ogólnej jeszcze 10 kg ( śruby, nity, złączki, dodatkową instalacja elektryczna ) otrzymamy wynik 380 kg. Samochód do zabudowy waży około 1730 kg, ładowność = 1390 kg.
Stosując do budowy auto-lawety inne deski, o mniejszej masie ( szerokość 225 mm oraz inne listwy obwiedniowe ) uzyskamy WIĘKSZĄ ładowność o ponad 40 kilogramów = 1430 kg. Zabudowa będzie dłuższa o 100 mm = L 4900 mm i TAŃSZA.
Projekt wykonawczy przygotowany. Następne w realizacji, Fiat Max, zabudowa aluminiowa .. dwa załamania podłogi, oraz Fiat z rozstawem osi 3800 mm w dwóch wersjach konstrukcyjnych.
Ps .. prezentowany projekt w wersji .. konstrukcja skręcana lub spawana z przygotowanych elementów.
Koszt materiałów dla zabudowy L 4900 mm .. oraz dodatkowe prace zlecone ( wycinanie, zaginanie blach ) około .. 15.000 brutto ( w tym trapy i dodatkowe wyposażenie z wciągarką ).
Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.