Projekt auto-laweta 010 Fiat Ducato Max.

FIAT DUCATO MAX

Koła 15 cali, rozstaw osi 4035 mm, tylny zwis 1225 mm.

Konstrukcja auto-lawety wykonana ze stali. Dwa załamania podłogi. Bezstratne wykorzystanie materiału. Długość zabudowy 4900 mm x 2040 mm. Projekt zgodny z wytycznymi producenta pojazdu oraz UE dotyczącą homologacji. Część najazdowa podłogi zakryta blachą typ „Lohr”. Środkowa część zakryta aluminiową blachą ryflowaną 3 mm lub płytą konstrukcyjną PCV.

Otrzymałem wiele zapytań, większość dotyczy wykonania podobnej wersji konstrukcyjnej. To oczywiste w przypadku braku kooperanta potrafiącego spawać aluminium. Aluminium, nie zawsze znaczy .. mniejsza wago zabudowy. W przypadku prezentowanego projektu .. do wykonania konstrukcji .. potrzebne około 260 kg profili   ( w tym inne elementy wykonane z blachy ). Aluminiowa blacha zakrywająca część najazdową  ( 2 x 2500 mm + 2 x 2000 mm ) około 40 kg. Zakrycie środka .. to dodatkowe 40 kg aluminium lub tylko 12 kg PCV.  Waga elementów stalowych + aluminiowe blachy podłogi = porównywalna waga .. do zabudów wykonanych całkowicie z aluminium. Oczywiście można uzyskać mniejszą wagę, ale należy rozważnie dobierać materiał z którego powstanie konstrukcja. O tym napiszę w innych zabudowach dla Fiata

Wracając do projektu – rama pośrednia ( montażowa ), wykonana z profili C o wysokości 100 mm, z dwoma stężeniami które jednocześnie są konsolami montażowymi.

Zakończenie ramy pojazdu nie jest za mocne. Po zdemontowaniu zderzaka, należy wzmocnić ramę dodatkową konstrukcją z grubszej stali. To konieczne do prawidłowego montażu przedłużenia ramy oraz konstrukcji wzmacniającej miejsce przykręcenia haka ( połączenia wzdłużne + poprzeczne ).

W końcowej części ramy wycięte 3 okna do zamontowania poprzecznic. Pozostałe poprzecznice położone na ceowniku oraz na części skośnej przedłużającej ramę pojazdu.

Odległości pomiędzy poprzecznicami „minimalne” oraz dodatkowe podparcia aluminiowej blachy .. w celu osiągnięcia długiego czasu bezawaryjnej eksploatacji.

Wykonanie konstrukcji bardzo łatwe, tylko cięcie poprzeczne profili stalowych oraz kilka zleconych wycięć laserowych oraz zagięć blachy. Konstrukcja stalowa .. spawana, blacha podłogi nitowana. Połączenie zabudowy z ramą pojazdy – jednostronne, zewnętrzne. Konsole montażowe przykręcana do ramy montażowej.

Konstrukcja wykonana wg standardów uwzględniających system antykradzieżowy aluminiowych trapów oraz „odpowiedni” montaż haka. Model 3D .. to 65% pokazanej zabudowy, pozostałe elementy oraz wymiary .. dostępne z projektem.

Fiat Ducato – rama do zabudowy to około 1730 kg. Masa stalowej konstrukcji z aluminiową podłogą około 350 kg. Pozostałe elementy ( aluminiowe trapy “40”, 2 nadkola, 2 skrzynki, 2 haki, 4 listwy anty-rowerowe, wciągarka z liną syntetyczną ) = około 90 kg. Ładowność netto = około 1330 kg + DIN.

Projekt wykonawczy prezentowanej zabudowy stalowo-aluminiowej .. dostępny na zapytanie.

Inne wersje konstrukcji : stal + aluminium oraz tylko aluminium. Fiat z rozstawem osi 4035 mm + zwis 860 mm, Fiat z rozstawem osi 3800 mm + zwis 860 mm.

Projekty zabudów aluminiowych .. o różnej długości podłogi, zależne od szerokości zastosowanych desek.

Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji.

Dodaj komentarz

Projekt www