Projekt auto-laweta 006

Wymiar zewnętrzny samej podłogi 5410 x 2108, dwa załamania, waga netto kompletnej autolawety 188.30 kg

Auto-laweta – zabudowa modułowa – 100% aluminium, na ramę MB, VW, MAN, aktualny model od 2017 roku

Ponownie – wykonanie w 100% z profili prostokątnych. Do wykonania auto-lawety, wystarczy podstawowe wyposażenie przydomowego garażu. Zamierzony cel projektu – koszt, oraz mała waga z dodatkowym wyposażeniem oraz wciągarką. Oczywiście wykonanie wg zaleceń dla producentów zabudów.

Do wykonania potrzebne 105 kg – netto, profili aluminiowych. 19 kg – netto, stali.
Tym razem panel o szerokości 555mm, z listwą obwodową. W tym modelu samochodu powiększono rozstaw osiowy ramy, więc panele nieco węższe i o mniejszej wadze.
Do wykonania podłogi potrzeba 2 x 2500mm i 2 x 3000mm, waga 66.87 kg netto Pisałem poprzednio, że długość / szerokość , nie jest głównym czynnikiem wagi. Tym razem auto-laweta będzie większa, ale lżejsza od poprzedniego projektu.
Licząc koszt, można przyjąć: wyroby aluminiowe 18zł / kg, stal 6zł / kg, panele 35zł / kg
To orientacyjnie około 4270zł, ale trzeba kupić trochę więcej. Ja budując prototyp w 2018 roku,
nie spiesząc się kupiłem wszystko za 3500zł. Panel zamawiałem, jest kilka firm które wykonają zamówienie bezproblemowo.

Ogromnego opisu nie będzie, wykonanie jak w poprzednim modelu.
Kilka uwag.
Większy rozstaw osiowy ramy, to belka poprzeczna „więcej” podparta na zewnątrz. Belki można wykonać z przekroju 80x50x4, podstawy belek z przekroju 100x50x4. Wysokość po połączeniu, to 180mm. Fabryczna poprzeczka na ramie pojazdu, do której przykręcamy moduły, ma wysokość 10mm ponad ramę pojazdu. Uzyskamy odległość podłogi od ramy 190mm. Można zastosować poprzeczkę 120mm, waga zabudowy niewiele się powiększy, ale odległość będzie 210mm – to jest super – do swobodnej pracy zawieszania, bez konieczności montowania poduszek i kompresora Ja wykonałem projekt z podstawą 100mm.
W przypadku zapytań zamieszczę wykonanie z podstawą 120mm. Wszystko się zmieni.

Do wykonania konstrukcji auto-lawety, będzie jeszcze potrzebna, blacha aluminiowa 4mm.
Na wykonanie 2 paneli za-kabinowych, wszystkich flansz, to 1.3514 metra kwadratowego. Większą część odzyskasz z odpadów. Zderzak proponuje kupić.
Jeżeli chcesz wykonać samodzielnie, potrzebny odcinek 2100x 350 i kilka zagięć. Projekt wykonawczy w plikach do pobrania. W moim wykonaniu, to 4.75kg – 2100×175 z panelami bocznymi wewnątrz do których przykręcamy listwę obwodową paneli nośnych . Taki odcinek blachy można kupić taniej – na stoku. Adres przekażę zainteresowanym – tam: docinają, wyginają, wysyłają.
Rysunki wykonawcze w plikach

kilka 3D oraz waga konstrukcji auto-laweta

W tym projekcie, uwzględniłem wagę czterech przykręcanych łączników, pomiędzy modułami 1 – 2 i 2 – 3 .    To, w celu podparcia paneli od wewnętrznej strony, na całej długości , oraz do ewentualnego oparcia, przykręcenia lekkiego wypełnienia środka. Łączniki z flanszami końcowymi – to 5 kg.

Pozostałe moduły; miejsce na trapy, wzmocnienie haka, za-kabinowy, zderzak – opis wykonania,
jak w poprzednim projekcie. W tym projekcie, wymiary modułów są inne. Każdy projekt jest dopasowany do danej marki pojazdu, fabrycznych punktów mocowania konstrukcji na ramie.

Do wjazdu na platformę – trap 2270 – wykonanie z blachy 2000mm + zaczep 20mm + skos 250mm
Taki sposób wykonania jest tańszy z uwagi na to, że wykonany z fabrycznych długości blach.

Jak poprzedni projekt – prześwit 100mm rozstaw osi około 2400mm
prześwit 120mm rozstaw osi około 2800mm

Projekt auto-lawety do pobrania, bezpłatnie. Podgląd przykładowego rysunku montażowego na dole strony.

Dla zainteresowanych składaniem podzespołów – w moduły, mogę wykonać rysunek stanowiska montażowego. Wygląda mniej-więcej TAK

Ja, wykonując zabudowy, gdy pracowałem w firmie branżowej, przygotowałem szablony do składania konstrukcji podłogi. Konstrukcje były wykonane przed przyjazdem samochodów.
Początkowo szablony były wykonane z drewna. Ale wysychające drewno, zmienia wszystkie wymiary – taki szablon nie na długo – gdy wymagana jest powtarzalność. Ale do jednostkowego wykonania jest O.K Bardzo ułatwia pracę, a jest niedrogi.

Ps. wszystkie wymiary elementów połączeniowych – pomniejszone 2,5mm w miejscach spawania.
Szczelina do prawidłowego spawania szczepnego. Przed rozpoczęciem spawania włóż w szczelinę
drut odpowiedniej grubości, a następnie ściśnij mocno np. ściskiem stolarskim. W ten sposób
zachowasz prawidłowy wymiar po zakończeniu spawania. Jednak szablon to duża pomoc

Do pobrania – przykładowy moduł z wymiarami – powiększ, pobierz. Cały projekt poniżej.

Do pobrania

Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji.
ps.
Jeżeli chcesz dopasować opublikowane projekty do swojego samochodu, lub inny projekt autolawety, proszę o kontakt. Wszystkie projekty bezpłatne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Projekt www