Projekt auto-laweta 023 Mercedes

Mercedes Sprinter, tylny napęd, pojedyncze koło, rozstaw osi  4325 mm. DMC 3500 kg. DMC  zespołu pojazdów  5500 kg. Masa pojazdu do zabudowy 1725- 1795 kg  zależna od silnika oraz skrzyni biegów.

 

Projekt auto-lawety wykonany w odpowiedzi na obecną sytuację szalejących cen oraz niestabilnych dostaw materiałów. Długość zabudowy dopasowana do handlowych odcinków blach, optymalizacji kosztów oraz uzyskania maksymalnej ładowności.  Optymalizacja kosztów, to “wielkość”  konstrukcji w oparciu  o “bezstratne” cięcie profili oraz blach z handlowych formatów.

Konstrukcja nośna wykonana ze stali. Na podłodze w części najazdowej, ryflowana blacha aluminiowa 4 mm lub blacha aluminiowa Lohr.  Wypełnienie środkowej części blacha aluminiowa 3 mm.

Masa stalowych elementów auto-lawety 168,10 kg + konstrukcja wzmocnienia haka 11,75 kg. Profile  otwarte wycinane i zaginane z blachy, profile zamknięte docinane z gotowych elementów. Do ogólnej masy elementów stalowych, należy doliczyć około 3,5 % ocynk ( 6,30 kg ).  Masa aluminium 98,30 kg – na zakrycie całej podłogi oraz wykonanie przykręcanych elementów ( zderzak  oraz belka za-kabinowa ).  Łączna masa kompletnej konstrukcji auto-lawety =  285,00 kg.

Dodatkowe  wyposażenie  =  55,00 kg  ( 2 trapy aluminiowe, 2 haki stalowe, 2 nadkola, listwy rowerowe, skrzynka narzędziowa ). Sumując wszystkie masy, otrzymamy rewelacyjny wynik –  340,00 kg. Wciągarka z liną syntetyczną  = 20 kg.   Ładowność auto-lawety przekracza  1400 kg + kierowca oraz pełny zbiornik paliwa.

Wykonanie … kolejność prac.

Konstrukcja auto-lawety w klasycznej wersji, z ramą pośrednią oraz poprzecznicami na których układamy blachy zakrywające podłogę. Zabudowę można wykonać ( poskładać z przygotowanych wcześniej elementów ) w kilka godzin.  Poniżej wszystkie etapy przygotowawcze.

Minimalna odległość podłogi od ramy samochodu = 200 mm. Taka odległość,  pozwala na swobodną  pracę zawieszenia przy obciążeniu auta do maksymalnych wartości oraz ograniczony przejazd na łańcuchach  przeciwśnieżnych. Rama pośrednia, tym razem zetownik o wysokości 200 mm wykonany z blachy. W ramie pośredniej wykonane otwory zmniejszające wagę oraz otwory do wsunięcia poprzecznic. Poprzecznice  to ceowniki wykonane z blachy lub docięte z gotowych profil otwartych. Pozostałe profile nośne oraz profil obwodowy, docięte z gotowych profil zamkniętych. Stalowa konstrukcja wzmocnienia haka – przykręcana.

Zderzak, belka za-kabinowa – wykonane w wersji przykręcanej z blachy aluminiowej.  Podłoga zakryta w całości. Trapy wjazdowe  L 2200 mm, wsuwane przez otwory w zderzaku. Zderzak o minimalnej wysokości – do „małej” tablicy rejestracyjnej. Lampy tylne – maksymalna szerokość 245 mm.

 

Wnioski końcowe –  najtańsza wersja konstrukcji, optymalne wymiary zabudowy, minimalne nakłady własnej pracy. Auto-laweta przystosowana do przewiezienia wszystkich popularnych samochodów oraz dodatkowej przyczepy-lawety. Możliwy przejazd z przyczepą  ( DMC 2000 kg ) na długich trasach.

Koszt materiałów konstrukcji stalowej + aluminium  < 4250 + VAT.  Dodatkowy koszt; prace zlecone – wycięcie, zagięcie elementów stalowych i aluminiowych oraz ocynk

Rysunki wykonawcze nie przygotowane. Możliwość wykonania rysunków  … “dla zdecydowanych”.

Dalsze podpowiedzi wykonawcze oraz model 3D / 360°  ( plik DXF 3D ) po kontakcie telefonicznym.

 

OFERTA FIRMY WSPÓŁPRACUJĄCEJ 

Przed wykonaniem zabudowy – przedpłata 50%
Czas realizacji zamówienia  – do 14 dni
Fabryczne stanowisko montażowe – bez samochodu
Po wykonaniu zabudowy – pozostała płatność 50%
Ustalenie terminu montażu na samochodzie
Montaż na samochodzie – 8 godzin
F-ra VAT    Gwarancja 12 miesięcy
Bezpłatny hotel – dla odbiorców  > 500 km
Możliwy transport oraz montaż u odbiorcy″      

Kontakt bezpośredni   +48 535 535 340      Export :  5000 EURO     ( w cenie: kompletne wyposażenie + wciągarka )

 

Chcesz projekt na własny samochód, potrzebujesz pomocy w wykonaniu podzespołów lub podpowiedzi wykonawczych … napisz oraz podaj przybliżony rejon zamieszkania. Wszystkie projekty dostępne  dla samodzielnych wykonawcówpo przesłaniu zdjęcia samochodu oraz kontaktu telefonicznego.

Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Projekt www