Projekt 016 auto+ppp

Pojedyncza oś spełniająca warunki techniczne dla przyczep. Przyczepa pod podwoziem  na której oparta jest zabudowa. Przyczepa przejmuje częściowo – nacisk na tylną oś pojazdu. Konstrukcja zbudowana w bardzo prosty sposób, kilka połączonych profili stalowych, do których dokręcamy niehamowaną oś Al-Ko 800.  Rozstaw otworów montażowych 1240 mm, odległość bębnów 1630 mm. Felgi 10 z oponami  195-55–10.  Zaczep kulowy na dyszel 50, oświetlenie + nadkola. Waga  „przyczepy” około 80 kg.

Auto-laweta + PPP, przeznaczona do transportu ładunków o większej masie, których nie można przewieźć na innych auto-lawetach  DMC 3500

> Zobacz  wymiary  p-p-p <              > Zobacz  wymiary auto-lawety 

 

Samochód – do prezentacji  konstrukcji –  VW T4, T5, T6  z fabryczną ramą,  rozstaw osi 3400 mm powiększony o 450 mm. DMC 2800.  Opublikowany wcześniej projekt  014,  to zabudowa bardzo podobna, ale pozioma część auto-lawety zwiększona  z  2500 do 3000 mm.  Kąt  najazdu  8,5 °   Zestaw DMC 2800 + 750 kg  – do jazdy bez dodatkowej przyczepy.  Ładowność 1650 kg – auto DMC 2800,   2050 kg – auto  DMC 3200.

Samochód bez ładunku – pozycja kół +109 mm ponad ramę + nadkola.  Podłoga zabudowy +200 mm. Ugięcie zawieszenia 70 mm, przy dopuszczalnym obciążeniu. Standardowe ugięcia obciążonej osi Al-ko  40 – 65 mm. Zestaw PPP pasują niemal idealnie, ale ustawienie konstrukcji -20 mm poniżej ramy. Po bocznym zapięciu PPP – koła nie dotykają jezdni –  bez ładunku –  można  jechać z szybkośćią  bez ograniczeń  ” przyczepa”

 

Wjazd przyczepy pod samochód z zabudową auto-laweta –  z boku,  po uniesieniu ramy o 60 mm. Możliwość zamontowania poduszek pneumatycznych w miejsce sprężyn – do podnoszenia auta.  Zabudowa typ kontener, skrzynia z plandeką – bezproblemowy wjazd – z tyłu pojazdu.

Wersja konstrukcji ramy pośredniej do zamontowania kontenera lub skrzyni, to możliwość szybkiego odpięcia  PPP.  Ale to  mniejsza ładowność samochodu, natomiast możliwość montażu haka i jazdy z pełnowymiarową przyczepą.

Rysunki wykonawcze auto-lawety w trakcie opracowania.  Projekt konstrukcji do zamontowania skrzyni z plandeką lub kontenera  4000 x 2100  – do wykonania na zapytanie.

Koszt stali na konstrukcję + oś  + felgi, opony, nadkola, zaczep, oświetlenie – około 2000 zł.  Do tej sumy –  należy doliczyć kosz  rejestracji  przyczepy „sam

ps. VW transporter jest samochodem uniwersalnym – na tej ramie można zbudować konstrukcje „wymienne”.  Raz jeździć jako auto-laweta z podwójną tylną osią,  innym razem – skrzynią czy kontenerem. W ten sposób na bazie auta dostawczego DMC 2800  możemy stworzyć pojazd o ładowności  3500 kg,  jeżdżąc nim bez prawa jazdy kategorii C

Chcesz projekt konstrukcji auto-lawety na własny samochód, potrzebujesz dodatkowych wyjaśnień, podpowiedzi wykonawczych oraz  pomocy w zakupie, wykonaniu podzespołów  –  napisz podając  nr telefonu.

Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Projekt www