O mnie

Witam,
Jestem konstruktorem. Mam za sobą kilkuletnie doświadczenie w wykonywaniu konstrukcji, na których montuje się zabudowy samochodowe oraz dodatkowe wyposażenie; rampy załadunkowe, podnośniki, dźwigi, wywrotki.  Czyli wszystko od ramy pojazdu do podłogi włącznie.

Przygotowałem kilka interesujących projektów wykonawczych auto-lawet  DMC 3500.  Wykonam  projekt konstrukcji auto-lawety, na każdy samochód, dmc 3500kg do 42000kg.  Zamawiane projekty BEZPŁATNE, ale dostępne dla wszystkich na mojej stronie.

Zabudowy typu; auto-laweta, to w zasadzie dwie kategorie konstrukcyjne. Pierwsza to zabudowa do przewożenia samochodów na długich trasach + przyczepa. Druga kategoria, to zabudowa dla pomocy drogowej. Różnice pomiędzy zabudowami są bardzo duże. Zabudowa do transportu samochodów na długich trasach … to konstrukcja bez skosu. Płaska podłoga, około 4500 mm, oraz hak umieszczony max. 500 mm za końcem ramy. Wjazd na zabudowę, przez trapy przejazdowe, pomiędzy przyczepą-lawetą, a podłogą zabudowy. Taka konfiguracja pojazdu, to najmniejsza masa i możliwość ciągnięcia przyczepy około 3000 kg. Konstrukcja auto-lawety posiadająca skos jest edytowana dla pomocy drogowej. Zamontowany hak oddalony o ponad 700 mm od zakończenia ramy, to możliwość ciągnięcia przyczepy na małych odległościach i niewielkiej masie przyczepy. Wszyscy producenci pojazdów opracowują wytyczne dla wykonawców zabudów. Jeden z działów opisu to; wykonanie i miejsce zamontowania konstrukcja haka, „sprzęgu przyczepy”. Samochodowe systemy wspomagające bezpieczeństwo podczas jazdy, mają ustawienia do określonych parametrów jezdnych. Jednym z parametrów jest środek ciężkości pojazdu. Odległość zamontowania „kuli” haka od zakończenia ramy, nacisk na hak, to najważniejszy parametr wpływający na bezpieczeństwo jazdy. W dużym skrócie; jeżeli kula haka jest oddalona od zakończenia ramy oraz umieszczona na odpowiedniej wysokości od jezdni, można ciągnąć przyczepę o masie równej masie pojazdu. Jeżeli oddalimy kulę haka o 200 mm od punktu kontrolnego, masa przyczepy zmniejsza się o 500 kg. Oddalenie kuli haka o 500 mm, to już 1000 kg mniejsza masa przyczepy. Oddalenie o 700 mm, to 1500 kg mniejsza masa przyczepy. Odległość od od punktu kontrolnego, przekraczająca 700 mm, to możliwość zapięcia przyczepy o małej masie i przejazd na niewielkich odcinkach drogi z ograniczoną szybkością.

Nie jestem producentem, sprzedawcą części – wykonuje wyłącznie projekty wg – zaleceń dla       wykonawców  zabudów.   Potrzebujesz  podpowiedzi  wykonawczych, pomocy w zakupie, wykonaniu podzespołów – napisz podając nr telefon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapraszam do dyskusji.

Projekt www