Auto-laweta 024 MB bliżniak

MB Sprinter – koła bliźniacze, rozstaw osi 4325 mm. Całkowita długość zabudowy .. 5200 mm. Szerokość .. 2110 mm. Konstrukcja dostosowana do każdej wersji Mercedesa na bliźniakach. Wszystkie konfiguracje zawieszenia dla DMC  3500 – 5500 kg.

 Skos przedłużający ramę pojazdu wykonany ze stali konstrukcyjnej .. zespolony z konstrukcją wzmacniającą miejsce zamontowania haka .. ocynkowany oraz pomalowany w kolor ramy pojazdu. Zabudowa w 100% aluminiowa.

Podłoga z desek aluminiowych .. 22 panele 220 x 2100 mm. Aluminiowe łoże przesuwnej wciągarki + stalowy wózek na rolkach. Reling za-kabinowy niski lub wysoki. Trapy wjazdowe .. aluminiowe wzmocnione .. na rolkach wysuwu oraz blokadą anty-kradzieżową. Dodatkowe trapy przejazdowe – umożliwiające wjazd samochodami o mniejszym prześwicie. Kompletne dodatkowe wyposażenie: 4 skrzynki + 2 nadkola + 2 haki + listwy anty-rowery + wciągarka z instalacją elektryczną + cala pozostała elektryka z lampami obrysowymi i roboczymi + szeroki stoper dojazdowy.  Na dwóch załamaniach podłogi .. ochronne listwy ze stali nierdzewnej .. zabezpieczające panele przed uszkodzeniem stalową liną wciągarki.

Zabudowa z dodatkowym wyposażeniem oraz wciągarką – waży około 500 kg,  a jest z aluminium. Pojazd do zabudowy MB 519 .. waży 2300 kg .. ładowność konstrukcyjna 2700 kg ( DMC 5500 ).

Właściwości konstrukcyjne paneli podłogowych .. to temat TABU .. nie można uzyskać informacji od dystrybutorów ???  Wykonałem analizę MES .. nie wszystkie panele można stosować budując lawety o większych ładownościach. Rysunek poniżej pokazuje obciążenie zaginające panel ponad granicę plastyczności materiału. W takim wypadku .. należy stosować podpory pod kilkoma panelami ( zdjęcie )  lub używać do budowy konstrukcji .. paneli z  czterema  wzmocnieniami poprzecznymi. Nieliczne Firmy mają takie panele w swojej ofercie.

Po wykonaniu, nie byłem zadowolony z uzyskanej wagi zabudowy aluminiowej .. postanowiłem wykonać następny model do realizacji, ale tym razem konstrukcja 100% stal + ocynk ogniowy.

Część najazdowa zakryta blachą aluminiową „Lohr” o grubości 4 mm. Wypełnienie środkowej części – ryflowana blacha aluminiowa 3 mm. Podobnie jak w poprzednim wykonaniu – kompletne dodatkowe wyposażenie.


Zabudowę można wykonać jako całość lub w wersji dwu-modułowej. Całkowicie rozłączalna część skośna zabudowy + przykręcana prowadnica trapów + przykręcany zderzak + przykręcany reling za-kabinowy.

                                                                                                                                                                      Konstrukcja dwu-modułowa, podczas testów homologacyjnych … wypadła dużo lepiej od konstrukcji wykonanej w całości. Dłuższy okres użytkowania przy większych obciążeniach ( ładunek, przyczepa ).

Waga zabudowy stalowo-aluminiowej z kompletnym dodatkowym wyposażeniem – jest prawie identyczna ze wskazaniem ” mniejsza” dla tego wykonania. Koszt kompletnej zabudowy .. również mniejszy .. około 8000 zł netto.

Na zdjęciach brakuje blachy ryflowanej zakrywającą środkową część auto-lawety. Potrzebne dwie formatki 2000 x 1000 mm  oraz jedna 1000 x 1000 mm.

Rysunki wykonawcze projektów … nie przygotowane … dostępne w przyszłym miesiącu.

 

Chcesz projekt na własny samochód, potrzebujesz pomocy w wykonaniu podzespołów lub podpowiedzi wykonawczych … napisz oraz podaj przybliżony rejon zamieszkania. Wszystkie projekty dostępne  dla samodzielnych wykonawcówpo przesłaniu zdjęcia samochodu oraz kontaktu telefonicznego.

Pozdrawiam wszystkich, zapraszam do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Projekt www